2015. április 10., péntek

Túra a Velebitbe - következik az északi rész!

Lent, a napfényes Adria mentén, a   Kvarner-öböltől délre masszív mészkőhegyek lánca követi a partvonalat. Különös táj, az ellentétek földje ez. Nyáron a mediterrán nap égeti, télen a jeges bóra söpri a hegyoldalakat. Néhol a tengerig nyúlnak a kopár sziklák, míg a hegység belsejében  bükkösökkel, fenyőerdőkkel, hegyi rétekkel váltakozó tájat találunk. Egyetlen nap alatt jutunk a nyárból a télbe, a parton nyíló virágok közül a szárazföld felé néző oldalak még havas lejtőire (és vissza is, természetesen.)

Két éve jártunk arra utoljára, akkor a déli részt, a Paklenica-szurdokokat ás tágabb környezetüket vettük célba. Ezúttal az északi rész következik: első nap a part mentén teszünk rövid de látványos kirándulást, majd másnap felkapaszkodunk 1600 méterrel a tenger színe fölé a Zavizan-menedékházig utunk dél felé folytatódik a hegység fő vonulatán végigvezető Premuzic-ösvényen, terv szerint számos kitérővel a közeli kilátócsúcsokra, majd lemenetben Jablanacnál ereszkedünk vissza a partra.

És az élmény, amiért megyünk: vándortúra tengerparttól tengerpartig, évszakokon át, mediterrántól az alpesi tájig; a tavasz virágai, erdők és mezők, karsztformák minden mennyiségben; a hegyoldalak közé nyúló Zavratnica-öböl, a Rozanski kukovi sziklalabirintusa, számos szebbnél szebb kilátóhely, napfelkelte, naplemente... és ott lent, alattunk a legkékebb tenger...
...Kedvcsinálónak ennyi elég is - mindezt és a többit meglátja aki velünk tart! Ha te is csatlakoznál  májusi túránkhoz, az esemény részleteit a Túranaptárban megtalálod. Várunk szeretettel!