2014. július 1., kedd

Zempléni trekkingtúra: élménybeszámoló

2014.05.17.-18. szombat- vasárnap
1.nap: Regéc- Hosszú-kő-gerinc - Bohó-rét - Holló-kő – Hamzsó-kő - Csapontos-ház- Sas-bérc - Nagy-Péter-Mennykő – István-kút         Táv: 20km
2.nap: István-kút – Sólyom-bérc – Kerek-kő – Nagy-Körös - Fehér-kút – Pálos kolostorrom – Regéci vár   Táv: 20 km

Szombat reggel, Yvette ciklon után kicsit félve indultunk kelet felé. Felkészültünk a nagy sárdagasztásra, de bíztunk benne, hogy az eső már megkímél minket. De a keleti végekhez közeledve egyre felhősebb lett az ég.
Regécen az egyetlen kis bolt előtt találtunk alkalmas parkoló helyet. Jó pár, nagyon szépen felújított  ház mutatta Regéc üdülőfalu jellegét.
Bővizű  patakokon átkelve indultunk észak felé a Hosszú-kő gerincén. Csak előkerültek az esőkabátok,  mert egy jó órás csendes eső nem került el minket, de a Bohó-réten már sütött a nap. Sajnos aznap ez volt az utolsó napsugaras időszak. A jellegzetes, nyírfás zöld rétek bűvöltek  el minket vígasztalásképpen.

A Nagy-Szarvas-kőn
Hamzsó-kőről nagyon szép kilátás
nyílt északkelet felé a Zemplén többi részére. Arrafelé fenyegető felhők rajzolódtak az égre, sőt a Nagy-Milic felett még tubát (felhőtölcsért) is láttunk. Sietve ereszkedtünk lejjebb a gerincről a Csapontos-házig, ahol az eső elől behúzódtunk a verandára, és ebéd gyanánt elfogyasztottuk szendvicseinket.
  Jelzetlen ösvényeken a Sas-bércre folytattuk utunkat, ahol újabb, szép kilátás fogadott a Nagy-Szarvas-kőről.

Továbbra is jelzetlen utakon mentünk dél felé - sajnos ismét esőben kellet folytatni utunkat. A kék jelzését elérve felmentünk a Nagy-Péter-Mennykőre, ahol eső utáni sejtelmes, párás panoráma fogadott minket.Végül éjszakai táborhelyünket kerestük meg, az István-forrás melletti erdészházat. Szerencsére elállt az eső, így már egyszerűbb volt sátort állítanunk. Dani jóvoltából a nedves környezet ellenére jó kis tábortüzet élvezhettünk.
Sólyom-bérc

Vasárnap párás-ködös időre ébredtünk. Nem volt kellemes vizes bakancsainkat újra felhúzni, de nem volt más választás, folytatni kellet utunkat. A Sólyom-bércre is még párában érkeztünk, de a következő kilátópontunknál, a Kerek-kőn már kezdett kitisztulni az idő. Innen jelzetlen utakon mentünk Óhuta felé, ahol megint szép fotókat készíthettünk a falu házairól. A település után megnéztük a pálos kolostorromot és forrást.
            Innen már nagyon szép napsütésben folytattuk utunkat a regéci várhoz. Mivel nagyon jól álltunk idővel, így a várnál bővebben elidőztünk, és alaposan körülnézhettünk. Fél óra gyaloglás után visszaértünk Regécre, autónkhoz. Hazafelé egy kicsit más útvonalat kellet választani a Hernád áradása miatt, de így is időben hazaértünk egy remek trekking túra után, a gyönyörű  májusi Zemplén emlékével.

A fotókat Győrfi Károly készítette.