2019. november 25., hétfő

Mátra, Fátra, Tátra - az ősz három napja

Mátra; 2019. október 23.

Október vége; az igazi, ragyogó  arany ősz volt a Mátrában. Egyik hagyományos útvonalunkon, Mátraházától az Ilona-völgy felé; majd a Disznó-kő - Saskő - Kékes gerincen át visszatérve gázoltunk az avarban, kellemes napsütésben, az akkor még porosan száraz erdőben ..

A Mátra ösvényein, arany októberben ...

Nagy-Fátra; 2019 november 16.

... majd eljött a november, vele együtt a köd, eső - a Nagy-Fátrából bizony ezúttal nem sokat láttunk! Felkapaszkodtunk a Krizsnára, az Ostredokra, a Májer- sziklára is, ahol a kép készült - de bárhol másutt is készülhetett volna ...

A Májer-sziklánál - vagy bárhol máshol ...

Alacsony-Tátra; 2019 november 23.

Az Alacsony-Tátrában azután már kicsit más lett minden! Úgy ezerhatszáz méter körül felváltotta a vizet, sarat a jég, az őszt a tél; nem is akármilyen széllel, hideggel, feljebb hóval is ...  A köd azonban ezúttal is hűségesen kitartott mellettünk, alattunk, felettünk - csupán lelki szemeinkkel láthattuk a környező panorámát ...
És érdemes volt-e? Talán igen. Végül is , mint tudjuk, a lényeg a szemnek láthatatlan. Mármint a jó társaság, a vidám hangulat ... a hegyek pedig ott maradnak, és visszavárnak benneteket is, kedves Útitársak, akik elől ezúttal féltékenyen elrejtették valódi szépségeiket!

Fent a Gyömbér csúcsán a köd leple alatt már átvette az uralmat a tél!

> A fotókat Hunyadi László készítette.