2014. május 15., csütörtök

Itt jártunk: túra a Tihanyi-félszigeten

A pannon táj gyöngyszeme. Megtalálható itt minden: erdő, rét, tó és nádas, szikla és hegycsúcs; meg persze körös-körül a nagy víz - mindez szelíd léptékre kicsinyítve. Egy óra alatt egyik parttól a másikig érhetünk, fáradság nélkül felsétálhatunk a legmagasabb, Balatonra néző tetőkre. Ideális túraterep nehézségek nélkül de annál több látnivalóval a természetben nyitott szemmel járóknak: ez a Tihanyi-félsziget.

Csapatunk az Aranyháznál

Itt jártunk május elsején, hasonlóképp változatos időben, ragyogó napsütéssel és távoli mennydörgéssel.  Sajkodról indulva jártunk a gejzírkúpokon, az Aranyház szikláin, a Belső-tónál, lepillantottunk a keleti partra az apátság mellől, felkapaszkodtunk a Kiserdő-tető kilátópontjához, majd az öreg levendulás mediterrán tája után szinte tengeri panorámát csodálhattunk a Csúcs-hegy - Nyereg-hegy gerincéről. De beszéljenek erről a szép napról inkább a képek, melyekből továbbiakat találsz a Galériában.

Kilátás a Hármas-hegyi gejzírkúpról

A magyar tenger! (Nyereg-hegyi panoráma)

> További képek

A fotókat Hunyadi László készítette.