2017. október 9., hétfő

Őszi Hochschwab-túra

2017. szepember 30 - október 1.

Sajnos idén hamar beköszöntött a tél a hegyekben. Egy héttel  tervezett Schladminger Tauern-beli  túránk előtt, kiadós hó esett le 2.000 méter felett, ami nem is nagyon olvadozott. Így módosítottuk a túránkon és a Hochschwab lett az úti cél.
Tavaly májusban túráztunk legutóbb erre, de most egy új útvonalat szerettünk volna keresni.
Ezúttal az északi gerincet jártuk be keletről- nyugat felé Seewiesen felől.
Sajnos az 1.800-2.000 méter közötti magasságban a felhőréteg pont takarta a kilátást a gerincről, mert éppen ebben a magasságban túráztunk.
A nap végére azonban, ahogy közeledtünk a Schiesthaus felé, a felhőtakaró fölé érkeztünk.

A háznál kis pihenőt tartottunk, majd irány a csúcs, ahol gyönyörű naplementében és az alattunk hullámzó felhőtengerben gyönyörködhettünk.

Másnap reggel már hiába keltünk korán, hogy napkeltére is fent legyünk a csúcson,  sajnos félúton jártunk csak, mikor végleg felhőbe borult a csúcs.
Lefelé a völgyi utat választottuk a  Voisthaler Hütte irányában.
Ha nem is volt tökéletes az időjárás ezen a hétvégén, de a naplemente felejthetetlen színekkel örvendeztetett meg minket.