2017. október 19., csütörtök

Dolomitok 2017. október

Gyönyörű időben, a gyönyörű Dolomitokban

Hetek óta nézem a hegyek időjárását. Schladminger-Tauern túránkat halasztottuk, sőt az úticélt a Hochschwabra módósítottuk, mert a szeptemberi komoly hóesés és a változékony idő miatt csak- egy-egy nap volt tiszta a hegyekben. Aztán elérkezett október második hete, és megérkezett a stabil, hosszan tartó őszi jó idő. Most kell menni, ki kell használni! Mindegy hogy hová, csak a hegyekbe. Kapóra jött egy túracsapat, akik a Dolomitokba készültek, és velük tartottam.
             Péntek délután irány  Cortina d’ Ampezzo. Este már a sátrakat állítjuk a hegy lábánál.
Reggel kicsit deres az idő, de a nap felkeltével gyönyörű, felhőmentes nap lett, ami a három nap alatt végig ismétlődött.
Első nap a Lipella via ferrátán keresztül, a Tofana  di Rozes-t  (3.225 m) másztuk. 2.900 métertől sajnos a hó azért megnehezítette a mászást, de csak sikerült feljutnunk a csúcsra.
Másnap a Tofana diMezzo felé az Olivieri és Anglio via ferratán keresztül a Punta Anna ( 2.731 m)  és a Torre Anglio tövéig másztunk, majd egy gyors ereszkedéssel a völgyi napozással fejeztük be a napot.
Harmadik napon  elautóztunk a Tre Cime di Lavaredo-hoz és eltúráztunk a Drei Zinnen házhoz, ahol befejezésképpen a Toblinger csúcsot (2.617 m) másztuk meg, ahonnan gyönyörű kilátásban gyönyörködhettünk.