2016. május 27., péntek

Májusi Hochschwab-túra

Képzeljük el a mi Bükk hegységünket jó kétszeres méretben! Déli oldalon a "kövek" több száz méteres falakkal zuhannak alá, a kopár fennsík fölé szelíd vonalú csúcsok emelkednek; a töbrök mélyén pedig egész nyáron kitart a hó... Ilyen a Hochschwab hegység, a Keleti-Alpok egyik jellegzetes tája. Májusi túránkon még hómezők tarkázták a fennsíkot, míg az erdőhatár közelében már havasi virágok élvezték az év talán első, igazi nyárias napjait.

Trawiessattel

Utunk a Bodenbauer fogadótól (St. Ilgen felett) indulva felvezetett a Trawiessattel nyergébe, majd a Graf Meran-ösvényen a Schiestlhaus menedékházhoz érkeztünk. Még aznap meglátogattuk a fél órányira emelkedő 2277 méteres Hochschwab csúcsot, a hegység legmagasabb pontját.

A csapat a Zagelkogel 2254 m-es csúcsán

Másnap ismét felkapaszkodtunk ide, majd nyugat felé, útba ejtve a Zagelkogel (2254 m) és Hochwart (2210 m) csúcsokat, a fennsíkon túráztunk a Häuselalm-ig, ahonnan végül leereszkedtünk járműveinkhez.

Havasi harangrojt - a mészkőhegyek tavaszi dísze

> További képek
A fotókat Győrfi Károly és Hunyadi László készítették.