2016. október 8., szombat

Dolomitok újratervezve: Kamniki-Alpok

Szlovénia, 2016.09.01.-03.

… Mivel sajnos az egyik autó meghibásodása miatt csak a fél csapat tudott volna elmenni, hogy senki ne maradjon ki a szeptember elejére hirdetett Dolomitok-túrából, azt egy későbbi időpontra halasztottuk.
               De  hogy fél csapat se maradjon hegyek nélkül, az előző héten a figyelmembe került hegység: a Kamniki-Alpok lett az úticél.
Csütörtök dél körül indultunk, és pont időben fel értünk a két napra szállásunkra szolgáló Cojzova koca ( 1.793 m) menedékházhoz. Mivel hétköznap volt, az ígért jó idő ellenére is csak két vendége volt a háznak, így nagyon családias viszonyok között vacsorázhattunk és pihenhettünk éjszaka.
Pénteki túránk a Korska Kocna ( 2.520m ) és a Jezerska Kocna ( 2.540m ) megmászásával kezdtük. Nagyon szép “dolomitos” vidéken jártunk. Kezet is gyakran használva, néha izgalmas mászások is voltak az útban. Leereszkedtünk a Dolska skrbina nyeregbe, majd a hegység legmagasabb csúcsát a Grintovec-et (2.558m ) céloztuk meg. A csúcsról már egy könnyebb normál úton ereszkedtünk le. Befejezve körtúránkat kellőképpen elfáradva értünk vissza a turistaházhoz, ahol péntek lévén már jóval többen voltak.
                Másnap is időben kezdtük a túrát, aminek a célja a másik nagy csúcs, a  Skuta ( 2.532m) volt a célja. Fent megint gyönyörű látvány fogadott minket. Visszaúton már egyre több felhő takarta a kilátást. Visszaérve a házhoz kicsit megpihentünk és összepakoltunk, majd irány a völgy, ahol autónk várt.
               Jó volt felfedezni ezt az új helyet. Ide érdemes visszatérni!

Irány a hegy!
A nyeregben a szállásunk

A főgerinc a Grintoveccel

Csapat a csúcson

Selfie

A fotókat Győrfi Károly készítette.