2017. június 13., kedd

Pünkösd a Pádis-fennsíkon

Túrák az erdélyi Bihar hegység Pádis részén

A 2017-es túraidény következő túrája is karsztvidékre vezetett.  Ez már az idei szezon harmadik “Fehér sziklák” túrája.
Itt már azonban a sziklák alá is betekintést nyertünk: belekóstoltunk a barlangok világába is.
Szombat reggel 5-6 órás utazás után értünk ki Boga űdülőtelep érintésével a Pádis-fennsíkra. Egészen elautóztunk a Szamos-bazár közelébe. A barlangi kirándulást követően bejártuk az egész körtúrát.

Ponor-rétre autózva útba ejtettük Pádis üdülő részét, ahol feltúráztunk a “ Mócok templomához”. Pünkösd miatt a vártnak megfelelően a Ponor-réten sátorváros fogadott minket, de szerencsére azért akadt nekünk is  hely. Igazán kellemes hangulat és időjárás várt itt ránk.
Másnap hosszú túrára készültünk, mert a időjárás hétfőre nem kecsegtetett túl jó idővel, ezért ebbe a napba akartuk besűríteni a programot.

Alaposan bejártuk “Csodavárat”, kicsit barlangásztunk is, majd Galbina köz - Flóra rét - Eszkimó jégbarlang-  Galbina-szirt túrát teljesítettük; sok helyen kifejezetten izgalmas részekkel.

Túra után "Sátorváros" büféiben pótoltuk az elveszett energiát.Hétfőn sátort bontottunk, egy vízesés és  a közelben lévő, kiépített Mackó-barlang megtekintése után haza felé vettük az irányt.
Jó volt megmutatni a társaságnak egyik kedvenc helyemet.

A fotókat Győrfi Károly készítette.