2017. június 22., csütörtök

Két nap az Alpokban

A Keleti-Alpok két arca - két napban

Enns-völgyi Alpok

A hegyek mosolygós, napos oldala. Fehérlő szirtek, zöld legelők és megannyi kis természetes sziklakert a törmeléklejtők kövei között.
           Utunk az Oberst Klinke menedékháztól indult. Mindjárt elsőnek a fenyők felett tornyosuló Kalbling impozáns sziklapiramisát vettük célba. Ebből a nézőpontból alig hihető, de a falakat és pilléreket elegánsan megkerülve,nehézség nélkül jutunk fel a 2196 m-es csúcsra. Utána következik még két szép mészkőhegy: a Sparafeld 2247 m)és végül a Rifflspitz (2106 m); a legkisebb de talán legszebb úton elérhető mindhárom közül.

Kalbling

Rifflspitz

Alacsony-Tauern

Az Alpok központi vonulata komorabb vidék. A hegygerincek végtelen hullámokként sorakoznak egymás mögött; szürke, zöldesbe hajló színe van a zuzmó borította köveknek; a magasan fekvő katlanokban még hófoltok olvadoznak, a völgyekben pedig vízesések zuhogása hallatszik. Cserében a csúcsok közt rejtőző tengerszemek kékje enyhíti a zord hangulatot.
Kiindulópontunk ezúttal a Hohenteuern felett található Edelrautehütte volt. A menedékháztól indul a klasszikus körtúra, amelyet követve elhaladtunk a Scheibelsee mellett, majd a Grosser Bösenstein 2448 m-es csúcsára kapaszkodtunk, néhol kezeinket is igénybe véve. Ezután,végig a  gerincen maradva kereszteztük a Kleiner Bösenstein (2395m) és a Grosser Hengst 2159 m-es csúcsait, mielőtt a völgybe ereszkedve, hat kétezres csúcs "meghódítása" után, kétnapos kalandunk végére értünk.

Az Alpok főgerincén (mögöttünk a Grosser Bösenstein)

Egy a Tauern tengerszemei közül: Grosser Scheibelsee

A fotókat Hunyadi László készítette.