2017. május 30., kedd

Fehér sziklák 2.

Gorski Kotar - Risnjak Nemzeti Park

2017.05. 20-21.

Ismét kedvenc egyik helyünk, a horvátországi karsztvidék - ezúttal pedig egy újabb felfedezésre érdemes táján jártunk.
A Fiume (Rijeka) feletti hegyek nem okoztak csalódást. Péntek délutáni kiutazással kezdtük a hétvégét. Mivel szombatra egész napos esőt jósoltak, ezért a tervekhez képest módosítottunk és az első nap a Risnjak (1828 m) felé vettük az irányt. Hiába indultunk korán, fél óra elteltével felkerültek az esőruhák és egész nap kisebb megszakítással esőben jártuk ezt a szép vidéket. Gyönyörű bükkösök, érintetlennek tűnő, élénk zöld természet fogadott, és persze az (ezúttal kissé csúszós) fehér sziklák...

A Risnjak kilátását talán felül is múlta a következő csúcsunk a Snjeznik 1.505m:

Az eső ellenére jól sikerült a túra, mert ha nem is volt tökéletes a panoráma  a csúcsokról de azért szép vidéket láthattuk.

Este jó volt túraruházatunkat a ház kandallója mellet szárogatni, miközben mi energia tartalékainkat pótoltuk.

Másnap egy 20 km -es autózás után Podkilovac faluból indítottuk túránkat.
A nagyon látványos és izgalmas Mutna dolina szurdok túrát jártuk végig. Sok helyen mászós, de legalább már többnyire száraz sziklákon kellett 700 méter szintet leküzdenünk

A szurdokból kiérve újra a fehér sziklák világába értünk és megmásztuk a Fratar 1.353 m csúcsát ahonnan gyönyörű panoráma várt ránk.

Majd a Suhi 1.280 m-es fehér sziklacsúcsa következett.

20 km után vissza tértünk autóinkhoz és hazaindultunk.
Ide is visszatérünk, mert lesz még mit bejárni itt is!

A fotókat Győrfi Károly készítette.