2015. december 15., kedd

Pozsáló és az Aranyasztal

Nem, ez nem valami mese címe. Vagy mégis: decemberi mesevilág, behavazott, zúzmarás fenyvesekkel; mesébe illő, barátságos menedékházzal és nagyszerű társasággal fenn az Érchegységben, Gömör és Szepes határán.
Nem ronthatta a kitűnő hangulatot a szürke, ködös idő sem. A Szádelői-völgyben (ez volt a "bemelegítő" túra) még felettünk gomolygott a felhő,  majd felkapaszkodva a Rozsnyó feletti Volovec-házhoz átmenetileg sikerült fölébe kerekednünk. A szerény, de annál vendégszeretőbb házban töltött vidám este után másnap reggel belefúrtuk magunkat a ködbe a Pozsáló 1293 méteres szikláján, és ki sem kerültünk belőle délutáni leereszkedésünkig (folytatva ködbe borult őszi túráink sorozatát...) Az Aranyasztalon (1322 m)  mindehhez még viharos, jeges szél társult, ennek ellenére (vagy éppen ezért) emlékezetesen szép és hangulatos túrával búcsúztattuk a 2015. esztendőt.

Szádelői-völgy

Vendégszerető szállásunk: a Volovec-menedékház

A Pozsáló sziklaorma

Hóval és zúzmarával terítve az Aranyasztal