2017. március 2., csütörtök

Árva hegyei

Árva megye tájai -  nem első alkalommal. Egy hely, ahová öröm visszatérni, és nem csalódtunk benne ezúttal sem. Mindig szép, mindig megragadó hangulattal fogad ez a Kárpátok vonulatai közé zárt csendes vidék.

A Kis-Fátra az Öreg-Kócs oldalából

Árva megye déli szélén, de a hegyek közepén  indult első napi túránk. Ott, ahol a Liptói-havasok, az Alacsony-Tátra és a Fátra teret engednek maguk között, a Liptói-medence szélén áll őrt az Öreg-Kócs 1611 méteres hegytömbje. Mintha természetes kilátónak került volna oda, elszigetelten magasodik, csúcsán törpefenyővel és kopár sziklákkal tarkítva, szabad utat nyitva a szemnek a környező, magasabb hegyek felé. Utunk a nyugati oldalon vezetett, az alsóbb részek  tél végi, jégpályává változott ösvényeit leszámítva csupán az ezer méter leküzdendő szint jelentett könnyen leküzdhető kihívást.

Az Árvai-Beszkidek gerincén

Másnap pedig Árva északi határán, a Beszkidekben jártunk:  Babia Gora, immár harmadszor. Ráadásul harmadszor ragyogó időben, különös szerencsével a Kárpátoknak ezen a szélnek, csapadéknak kitett, északi bástyáján. Ezúttal délnyugati irányból, az egykor jódos fürdőként ismert  Slana Voda ház irányából közelítettünk, a Kis- Babia Gora csúcsán érve el a lengyel határt, majd a gerincen kapaszkodtunk fel az 1726 m-es tetőre. Visszautunk a lankás déli hegyoldalon vezetett, míg a 20 km-es kört bezárva, újabb két szép téli nap emlékével megérkeztünk a menedékházhoz.

Babia Gora - harmadszor

> További képek
A fotókat Hunyadi László és Győrfi Károly készítették.