2017. január 16., hétfő

Évnyitó a téli Zemplénben

Eljött az év első túrája, és szinte kívánságra megérkezett a régen látott igazi Tél is; minden szépségével, amit a természetjáró kívánhat: fagy, térdig érő friss hó, gomolygó hajnali köd és ragyogó napsütés a felhők tengere felett: ezzel fogadott minket a téli Zemplén.

Itt a tél!

A szépség persze nincs ingyen. Meg kellet dolgozni már az odajutásért is (ez persze sofőreink és járműveik érdeme), meg természetesen az ösvények járatlan szűz hava is verejtéket követelt az élen járóktól. Ennek megfelelően alakult az útvonal is: szombaton a déli indulás után ( eddig tartott a megközelítés és az autók hólapát segítségével történő leparkolása) Pusztafaluról indulva a piros háromszög - Északi Zöld jelzést követve csupán az Orita-hegy csúcsáig jutottunk, majd a magunk készítette csapást élvezve tértünk vissza.

Kis csúcs, nagy öröm (Orita-hegy)

Másnap - immár ragyogó napsütésben, de továbbra is a mély hóban utat törve - ugyaninnen indulva, átkeltünk a határon, megnéztük a jégpáncél alatt alvó Izra-tavat, majd az északi oldalról kapaszkodtunk fel a Kis-Milic kilátójához. Itt aztán minden fáradság feledve: felettünk a kék ég, körülöttünk a behavazott erdő téli pompája, odalent pedig a ködtenger, a hegycsúcsok szigeteivel...

Zempléni hegyek a felhők felett

...Még fél órás kitérő kellett, hogy (végre kijárt nyomon) elérjük a környék legmagasabb pontját, a Nagy-Milicet. Levezető utunk ismét a határgerincen vezetett, előző napi nyomainkba csatlakozva már a téli estére készülő faluban zártuk a kört.

Ezüst erdő a Nagy-Milicen

...és hogy mi lett a meghirdetett Vihorlát-túrával? A logika azt diktálta, hogy további autózás helyett itt helyben és gyalogosan élvezzük a tél szépségeit. Persze ellátogatunk majd oda is, remélhetőleg hasonlóan szép, de legalábbis könnyebb megközelítést engedő időben...

Sziget a felhők tengerében: Füzér vára

> További képek
A fotókat Hunyadi László készítette.