2016. december 12., hétfő

Decemberi túrák éjjel és nappal

Eljött a december, ezzel már-már hagyományos éjszakai túránk ideje is. Ezúttal -másodszor- a pilisszentkereszti Somhegyi-kulcsosház volt a vidám évzáró vacsora színhelye és szállásunk az éj második részére. Előtte a téli éjszakában felkapaszkodtunk a Rám-szakadékon, és a behavazott Dobogókőn át értük el a kitűnően felszerelt házat. Másnap (kivételesen szakítva a hajnali indulás szép hagyományával) a ragyogó időre tekintettel változtatva az eredeti útiterven nem le, hanem felfelé indultunk: úttalan úton a Pilis-tetőre, le a Kétbükkfa-nyereghez, majd az immár napfényben és babgulyás csábító illatában fürdő Dobogókőn zártuk a kellemes két napot.

Dobogókő éjjel...

...Pilis-tető nappal

> További képek

December 12-én, a Hegyek (más)Napján pedig a Börzsönybe látogattunk. Mostoha időjárás közepette, szélben, ködben, néha esőben másztunk fel a a Kámor csúcsára, majd Királyháza érintésével  a Nagy-Mána gerincére (megcsodálva az 50 m-es látótávolság  engedte szerény panorámát,) végül a Csóványos legtetején kaptunk havas-zúzmarás ízelítőt  a télből. Leereszkedve az előbukkanó nap utolsó sugarainál már a jövő évi utakat tervezve búcsúztunk a Börzsönytől...

Csóványosi csoportkép

A fotókat Győrfi Károly és Hunyadi László készítette.