2015. október 14., szerda

Eisenerzi- Alpok: trekking és klettersteig

bejáró túra; 2015. október 3-4.

Idén magánszervezésű, bejáró túra volt, de remélhetőleg jövőre a Túranaptárba is felkerül ez a szép útvonal! Addig is alább egy kis kedvcsináló!

Szombat reggel már fél tíz kor a Trofaiach községből induló kis úton haladtunk kiindulóhelyünk, Hirnalm felé.
Tízkor már úton voltunk az Eisenerzer Reichenstein 2165 m-es csúcsa  felé egy gyönyörű gerinctúrán, aminek  első harmada könnyebb biztosított szakaszokat (Klettersteig, via ferrata) is tartalmaz. Ez a Grete-Klinger Steig.

Kellemes, szép, látványos útvonalon értünk a Rottor nyeregbe, majd a Reichenstein tömbjét megkerülve értünk fel a csúcsra; hat és fél, hét órát jöttünk! A késő délutáni fények kezdtek nagyon szépek lenni. Csúcsfotók és csoki után a közeli háznál pihentünk és egy kis folyadék utánpótlást tartottunk. Már tudtuk hogy a házban szállást nem kapunk, így sátorozásra készültünk. Mivel elég szeles, kitett helyen van a ház, és a második napunk  programja is azt kívánta, hogy lejjebb ereszkedjünk, így hatkor a lemenő nap sugaraiban indultunk lefelé.

Olyan gyönyörű fények voltak,  hogy muszáj volt a gerincen haladva fotózás miatt megállni, bár a közelgő sötétedés sürgetett volna.
Egy órát még világosban tettük meg. Utána előkerültek a fejlámpák, és további egy óra még sötétben, kalandos “éjszakai” túrával telt. A kinézett táborhelyünk egy tengerszem vagy annak közelében lévő ház volt. A tavat a sötétben még sejteni lehetett, a ház megtalálásában viszont igénybe vettük a korszerű technikát. A GPS ilyenkor nagy segítség, mivel 100-200 m-re voltunk csak a háztól. A ház mellet találtunk ideális sátorhelyet. Nyolckor már állítottuk a sátrakat,és kezdődött a vacsora főzés. Tízkor már sátrainkban pihentünk.

Másnap gyönyörű reggelre ébredtünk. Másfél óra alatt leértünk az autónkhoz. Átautóztunk Eisenerzbe ahol találkoztunk másnapi túratársainkkal, akik csak a vasárnapi programra jöttek. Három fős csapatunk gyorsan tizenkét főre bővült. Célunk ezúttal a Pfaffenstein csúcs volt, (1871 m), illetve egy szintén biztosított útvonal: az  Eisenerzer Klettersteig.

Nagyon szép, és teljesíthető útvonalon, jó tempóban értünk fel a csúcsra,
majd a megérdemelt  csúcs-ebéd és csoki után a Südwandsteig biztosított úton mentünk vissza autóinkhoz. A jól sikerült túra után megérdemelt  energiapótlás következett, majd alig öt órás autózás után 9:45 re haza is érkeztünk.