2014. december 22., hétfő

Ünnepnapok

Itt a 2014-es év vége; eljött a mérlegelés, az évértékelő beszédek ideje...
De mindenekelőtt ideje az ünnepnek: köszönet a csapatnak, vagyis Nektek, akik (persze nem mindig ugyanazok, nyilván ki-ki ízlése és lehetősége szerint) ebben az évben (is) velünk jártatok hegyen-völgyön - társaságotok teszi eseményeinket ünnepnapokká, amelyet együtt töltünk a szabadban.

És mindez valóban nem túlzás. Mi, a Kárpát-Túra útjainak szervezői és vezetői valóban ünnepnapjainkat töltjük az erdőben vagy a magas hegyek között. "Csak" az ünnepnapokat, hiszen nem ez a munkahelyünk, nem ebből keressük a kenyerünket - aminek megvan a maga előnye és hátránya is.
              Hátránya a mennyiség: szívünk szerint, mondanom sem kell, több időt töltenénk odafenn a hegyekben. Korlátokat szab azonban a
 szabadidő, mely értelemszerűen tovább oszlik a család és a túraszervezés között. Látjuk azt is, hogy kevéssé tudunk hosszabb távra előre tervezni - idén sajnos többször kellett terveinket módosítani, vagy éppen elvetni ilyen vagy olyan okból (...meg persze az időjárás is közbeszólt nemegyszer) - megértéseteket ezúton is köszönjük.
             Előny viszont a minőség: megengedhetjük magunknak hogy azt  tegyük, amit szeretünk, és nem azt amire piaci igény van. Nem szorulunk rá, hogy busznyi útitársat toborozzunk; arra hogy egy-egy eseményt bármilyen körülmények közt véghezvigyünk; és csak annyiszor megyünk egy adott helyre, amíg magunknak is örömet okoz - hisszük, hogy mindez eseményeink hangulatán is meglátszik.

Visszatekintve pedig az elmúlt esztendőre: gyalogtúráztunk a Zemplén erdeiben, a Felvidék hegyei között; ismét jártunk a Magas-Tátrában, túráztunk az Alacsony-Tauernben, havas-jeges hegyeket másztunk az Ötz-völgyi Alpokban; ferratáztunk a Brenta-Dolomitok sziklavilágában és felkapaszkodtunk a Gran Paradiso négyezres csúcsára - hogy csak a több napos megmozdulásokat említsem. Azt hiszem, joggal lehetünk elégedettek; ha nem is annyit amennyit szerettünk volna, de idén is pirosbetűs napokat írtunk az emlékek képzeletbeli kalendáriumába.

De nézzünk előre is, hogy mit várunk a 2015-ös esztendőtől!
  Reméljük, hogy eseményeink száma elérte a mélypontot, és az ideihez hasonló számú, vagy inkább több eseményre tudjuk hívni útitársainkat. Igyekszünk majd előre tervezni minél messzebbre, bár ezen a téren nem ígérhetek gyors javulást. Ami a konkrét terveket illeti: várhatóan a februári évnyitó túra környékén előállunk egy 2015-ös előzetessel - legalábbis úticélok és hozzávetőleges időpontok tekintetében. A szavak terén pedig szeretnénk a Kárpát-Túra honlapot túraszervező funkcióján túl is "életre kelteni"; útibeszámolók, képek, ismeretterjesztő jellegű bejegyzésekkel - nyitottan más forrásokra is. Szándékunk továbbá szélesebb körben ismertté tenni oldalunkat, hiszen küldetésünknek tekintjük hogy minél többeket avathassunk be a természet és különösen a magas hegyek világába.

...És legfőképpen várjuk az új esztendő ünnepnapjait! Erdőn-mezőn, hegyen-völgyön; régi barátokkal és még ismeretlen útitársakkal - 2015-ben is!