2014. november 11., kedd

Schladminger Tauern - másodszor

Schladminger Tauern II.  felfedező-fotós túra

(2014. október 17-19. - Győrfi Károly útibeszámolója)

... A  hét közepei időjárás miatt módosítottunk az eredeti indulási időpontunkon; illetve a péntekig ígért rossz idő miatt kitaláltam egy másik programot is. Mivel nagyon megtetszett a hét eleji túra, ezért gondoltam, hogy újra oda menjünk, csak egy kicsit nyugatabbra.
Az Ursprung völgy volt a cél, amit Schladming után, Pichlből délre fordulva értünk el. Fizetős murvás úton egészen 1604 m-ig felautóztunk. Az erős szél és szemerkélő eső egy kicsit az autóban marasztalt minket, de aztán csak erőt vettünk magunkon; átöltöztünk és összepakoltunk, majd irány az Ignaz Mattis-Hütte, amit végig esőben közelítettünk meg. Az volt a jó, hogy csak másfél-két órát kellett felmennünk a gyönyörű helyen fekvő menedékházhoz, ami 1986 m-en helyezkedik el. Sajnos hosszas keresgélés után sem találtunk kulcsot a winterraumhoz, így nem volt más választásunk mint a sátorállítás. Mivel minden elég vizes volt és nem találtunk jobb helyet, így maradt a terasz, ahol felállítottuk sátrainkat. Volt egy kis fedett része is, ahol a vacsoránkat elfogyaszthattuk. Az időjárás miatt korán lefeküdtünk.
Másnap kényelmesen keltünk és már szép időben indultunk az aznapi túránkra.
Két csúcs meghódítását terveztem. Először a Steirische Kalkspitze (2.459 m) csúcsát másztuk meg. A szép időben több túrázóval is találkoztunk.

Visszaereszkedve a nyeregbe a könnyebb Lungauer Kalkspitze (2.471 m) csúcsa következett, aminek a tetején nagyobb hely volt így alkalmas volt jó fotókat csinálni.

Nagyon kényelmesen a völgyet, tavakat, körbejárva, fotózva, pihenve értünk vissza sátrainkhoz.

Én még felmentem a felettünk lévő Rinderfeld tavakhoz és sziklás csúcsokhoz.
Igyekeztem vissza a közelgő sötétedés miatt a menedékházhoz. A többiek kipihenték magukat addig, együtt kezdtünk a vacsora elkészítéséhez. A jó idő továbbra is kitartott, így az estét csillagok fotózásával és beszélgetéssel töltöttük.
Másnap is szép reggelre ébredtünk. Összepakoltuk sátrainkat, megreggeliztünk és teljes felszereléssel, egy hosszabb körrel indultunk autónkhoz. Először felkapaszkodtunk  2.200 méter környékére és északra, a gerincen túráztunk, továbbra is kisebb-nagyobb tavak mellett.

Elmentünk a Kampspitze mellett, majd a Schiedeck 2.339 m-es csúcsa alatt. Sajnos az időből kicsit kifutva, az egy órás kitérő a csúcsra, már nem fért bele a programba. Elérve a Neudeck tanyát elérve délre fordultunk és most már fenyőerdőben folytattuk az ereszkedést a parkolóig.

Háttérben az előző napi csúcsunk

Megfáradva, de nagyon szép élményekkel ültünk be az autónkba.
A 2014-es év  utolsó magashegyi túráját gyönyörű időben teljesíthettük.